zondag 4 maart 2012

Lente en de Zibro. 4 maart 2012

Het was heel jammer dat de Elfstedentocht niet doorging. Knarsentandend heb ik dat slechte bericht aan gehoord. Maar ik ben toch wel blij dat de lente aanbreekt. Heel veel struiken zijn al aan het uitbotten en op zaterdag 25 februari ben ik bijna de hele dag in de tuin geweest. Memorabel.
In de winter heb ik mij in m'n illegale stulpje moeten redden met een zibrokachel en met m'n houtkachel. Sinds kort heb ik gelukkig wel weer c.v. De Zibro doe ik echter nooit meer weg. Die laat ik draaien op lampolie van Farm Light, 1.49 euro per ltr. bij Deen. 1.59 bij AH. Ik had op het internet ontdekt dat dit in dezelfde fabriek gemaakt wordt als de peperdure zibrobrandstof. Beide is zuivere petroleum.

In de vorstperiode heb ik maar 40 euro aan petroleum verbruikt. Ik moest wel telkens op jacht naar die flessen lampolie, want bij Deen en AH hadden ze telkens maar een paar flessen in voorraad en ik was een beetje bang zonder te komen zitten en dan 's nachts dood te vriezen ;-). Angstvisioenen dat ie het op een gegeven moment voor gezien zou houden waren er ook in overvloed (eigenlijk moet je ter geruststelling twee van die kachels hebben;-). En het hout voor de houtkachel was op. Maar het is gelukt en in het kader van bezuinigen ben ik heel tevreden. Want bezuinigd moet er worden en niet zo'n beetje ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten