zaterdag 28 januari 2017

Facebook block vanwege De Gladiool. 30 nov. 2016

In november werd ik door Facebook een dag geblokkeerd omdat ik een column van de Gladiool op m'n facebook-pagina had geplaatst. Echt! De Gladiool is een satirisch website, maar ja, het ging over zwarte piet en dus was het bloedserieus en echt geen kinderspelletje voor de propieters. Nog erger, het is zelfs helemaal niets voor kinderen. Zij willen best wel kleurenpieten of roetveeg-pieten. Als het maar gezellig is en als ze maar cadeautjes krijgen. Heel anders is dat voor de volwassenen. Voor hun is het een halszaak. Nog erger, ik ontvang regelmatig doodsbedreigingen van hun. Ze gingen me driftig urenlang rapporteren aan Facebook en omdat facebook met de natte vinger werkt en het zelf ook niet helemaal snapt, werd ik geblokkeerd. Ik zette dat op Twitter en de Gladiool reageerde.



Dat was dus een dagje rust en de column was hartstikke grappig, dus no harm done. 
De column van de Gladiool:

Zo ziet de toekomst er uit zonder zwarte piet

n.b. Eerder gepost op Facebook, 30 november 2016. Ik ben mijn blog-achterstand aan het inhalen 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten